עיצוב פנים- ניהול פרויקט שיפוץ- בית באויר במודיעין

פנו אלי זוג כבני 60 טייס ופסיכולוגית עם רצון להחליף מטבח, אחרי טיול בהודו שם היו באשרם צבעים והמליצו להם להכניס בורדו וכתום לחייהם.

מיד זה התגלגל לעיצוב פנים, עיצוב מטבח, עדכון תאורה, החלפת ריצוף והום סטלינג אחרי שנה קראו לי לתכנון גם גינה על המרפסת והוספתי להם תכנון של עמדת מחזור.

תוך כדי בקשו לעשות חימום ריצפתי כיוון שחלק מהבית באוויר ובחורף ממש קר.

חימום ריצפתי:

בבית בנוי ניתן להכניס מדבקות חימום ריצפתי ומעל להניח פרקט, הפרקט הורכב על מדבקות החימום, העבודה נעשית במקביל ומצריכה תאום בן 3 בעלי מקצוע.

ראשית צריך לקבוע ולהוסיף נקודות חשמל מתאימות בוצעה פגישה עם המרכיב והחשמלאי.

לאחר מכן ביום העבודה שמים יריעת בידוד ועליה את מדבקות החימום, מיד אחרי כמה מטרים צריך להתחיל איש הפרקט את ההרכבה שלו מכיוון שהמדבקות רגישות ולא ניתן לדרוך עליהן.

כל החלל, מבנה הבית מלא אלכסונים כדי שיבצר מרב ותחושת “שקט” בעניים התחלתי את חיפוי הפרקט אופקי למטבח ומשם המשיכו להרכיב לכל הקומה, הפרקט שנבחר בכוונה רחב כל חלק שלו 30/200 ס”מ

יריעות כסופות , מדבקת חימום ריצפתית

בתמונות יריעות כסופות- מדבקת חימום רצפתית

מטבח: המטבח תוכנן לפי בקשת הלקוחות:

  • תחושת מרחב, משטחים עבודה וקו נקי- לכל מכשיר חשמלי נמצא מקום, המטבח בגוון מוקה בהיר

          ללא ידיות בקיר הארונות הגבוה ובשאר עם ידית אינטגרלית כסופות בגוון אלמונים המשתלב עם גווני מכשירי החשמל התריסים והמסד.

  • הכנסת מגירות רבות עם ידית אינטגרלית וקלפה גדולה וארוכה תורמים לתחושת המרחב שנוצרה בחלל החדש
  • הרבה מקומות אחסון-חלק שמאלי של המטבח עם ארונות גבוהים עד התקרה בגובה 278 ומסתיר מאחוריו קירות אלכסונים ועמודים.
  • שילוב כתום ובורדו – מכיוון שהצבעים דומיננטיים ולא רציתי שימאסו שילבתי נגיעות צבע, הכתום בחזית המטבח בזכוכית מבריקה ו2- יחידות פתוחות קיבלו צבע בורדו מבריק.כל השאר בגוון “נס קפה” על רקע פרקט בהיר.

את גווני הכתום בורדו משכתי בעדינות לשאר הבית, והוספתי בהום סטילינג/הלבשה שחור לבן וזהב.

תאורה:

החלפת גופי תאורה לפי הנקודות הקימות, ביקשו אור לבן, מתחת לקלפה לד מובנה בתחתית הארון בגוון אור יום, בערב עם הזכוכית הכתומה נותן אור אוירה, יש לו שנאי מוסתר בתוך הארון והוכנה נקודת הדלקה מבחוץ. שהאור דולק משתנה כל האווירה במטבח וגם יש יותר אור לעבודה באזור הכיריים.

     

מרפסת:

המרפסת הייתה מלאה כיסאות זרוקים והמשפחה ירוקה וממחזרת אז היה מלא בלאגן ושלושה סלים שונים בהם נייר פלסטיק-ראה תמונה של הלפני.

 

 למדתי את ההרגלים שלהם והצעתי לעשות עמדת מחזור וכדי שיראה יפה תכננתי מעל ספסל ישיבה, המשכתי את הקו בורדו/כתום בריפוד הספסל. את הכיסאות הכנסתי בארון פינתי שתוכנן כמחסן גינה, הם ביקשו מקום/גינה במרפסת לגדל ירקות וצמחי תבלין אבל מהסלון רוצים לראות צמחיה טרופית צבעונית ומטפסת.

תכננתי שתי גינות נפרדות, את הירקות והתבלינים לכיוון דרום מזרח והגינה הטרופית בצל.

שתלתי צמחים מושכי פרפרים ופיגם כדי שיגיע פרפר זנב סנונית ודנאיות(יותר נדירות באזור מודיעין), מדובר על קומה גבוהה אבל מבדיקה שערכתי יש לשכנים גינות ואז יש לפרפים “שטחי מקפצה” וידעתי שיגיעו גם לשם ואכן זמן לא רב אחרי סיום הגינה הגיעו פרפרי זנב הסנונית, הייתה התלה יצאו זחלים וזה מחזה מרהיב.

גינת ירק על מרפסת בעיר

איך מתכננים גינה על מרפסת? דוגמא משולחן העבודה לתוכניות לבעלי מקצוע,.

1.בדיקת איטום.

2.ברור צרכים כמו במקרה הזה תכנון עמדת מחזור וארון “גינה” לאחסון מכשירים וכיסאות.

3. ניהול בעלי מקצוע- אנסטלטור/נגר/גנן/חשמלאי/ רצף.

4.בחירת חומרים צבעים צמחים, צמחי תבלין מושכי פרפים וצמחיה טרופית מנטרלת רעלים.

משתפת בתוכניות משולחן העבודה. הליווי כולל ניהול בעלי המקצוע שמבצעים את ההתכנון הטכני הכולל בחירת סוג אדמה, לבניית שכבות אדמה כדי שגינה כזו תחזיק 15 שנים לפחות ,תכנון מערך השקייה, ראש השקיה ומערכת דישון, ליווי מלא של כל התהליך.(באתר במרפסות יש עוד תמונות של הפרויקט) ויש לקחת בחשבון לפחות פעם בשנה טיפול של גנן מקצועי.

   

 

דילוג לתוכן