עיצוב פנים-ניהול פרויקט-בית במושב בן שמן

בית במושב:

הנכס: בית פרטי 2 קומות שנבנה בשנות ה-70 ומיועד אחרי השיפוץ להשכרה לטווח ארוך.

המשפחה:  לקוח “אוטר” כנראה זוג עם 2-3 ילדים.

שטח הדירה: כ- 110 מ”ר 2 קומות עם חצר גדולה, שיפצתי גם מרפסת כביסה בקומה העליונה והפכתי אותה למרפסת ישיבה.

מבקשים לשפץ:  מהיסוד, שיתאים להשכרה לטווח ארוך עבור משפחה, ועמידה בתקציב שהוגדר. בקשת הלקוח לשמר כמה שיותר את האופי המקורי של הבית, מדובר בבניה ייחודית משנות ה- 70 קירות בנויים בריקים בגוון טרקוטה, בין הבריקים משולבות קורות בטון גלוי במטבח במדרגות  ובחלונות.

בקומה התחתונה: החלונות המטבח והמדרגות מעץ, בישיבת תקציב הועלה תקציב שברובו הלך לתשתיות חשמל אינסטלציה לשתי הקומות וכן המלצתי בקומה התחתונה להשאיר את המטבח ולשדרג אותו, הוא עבר מתיחה עיצובית ניתן לראות עוד תמונות בקטגורית מטבחים “שדרוג מטבח במושב”  את העיצוב עדכנתי והתאמתי את החומרים הקיימים לתקופתנו, המדרגות נשארו והותאמו בטיחותית ורק את חלון המטבח שיהיה ממש רקוב החלפנו עם הלבשת אלומניום מעל הפתח הקיים ובמקום תריס התאמתי וילון גלילה שגם משלים את המראה העיצובי וגם נותן פתרון טכני..

תכננתי גם יציאה אחורית לקומה, כדי שיהיה נוח להיכנס מהחניה ובמקום חדר הכביסה שהיה בקומת הקרקע תכננתי שרותי אורחים.

בקומה העליונה: תכננתי הכל מחדש, היא פורקה לחלוטין והכל הוחלף חוץ מהחלונות אלומיניום שהוחלפו לפני כמה שנים ,כל תוספת נעשתה בהתאמה לקיים, הייתה מרפסת כביסה מוזנחת למסיבות יונים  ולא בטיחותית, הכנסתי מעקה ברזל והיא רוצפה מחדש כמו כן יש הכנה לברז מים ותאורה.

חדר רחצה-שופץ קומפלט והעברתי את חדר הכביסה מהקומה התחתונה לכאן כדי שיהיה נוח ולא יצטרכו להוריד ולהעלות כביסה כל יום.

הדלתות כניסה הוחלפו לאלומיניום עם זכוכית חלבית כדי שיכנס אור נוסף, ודלתות הפנים בגוון לבן מודרני משתלבות עם הקירות ונותנות תחושת מרחב.

תכנון תאורה: אחרי עיצוב ותכנון, ויצירת תכונית ריהוט ללקוח “אוטר” כל מה שמשפחה עם 3 ילדים צריכים, הקפדתי על התאמת מפסקים נק’ חשמל ותאורה, בניית תרחישי תאורה לכל פעילויות הבית.

מבכינת מראה,עיצובית נבחרה תאורה ניטראלית יחסית פשוטה שתהיה אהובה על הרוב, צמודות תקרה כדי “לנקות” בעיין  את החלל, כל קומה וחדר המדרגות ותאורת חוץ תוכננה בנפרד עם אור היקפי, אור לאווירה, אור למשימות ודגש על נוחות בהדלקות, לדוגמא: אם מישהו נכנס מהחניה שיהיה לו נוח להדליק את תאורת המטבח ואז אם הוא רוצה לעלות לקומה העליונה יש ליד הכניסה השניה/ המדרגות סט נוסף של הדלקות וניתן לסגור את האור…

עיצוב תכנון וניהול שיפוץ, שנים חיו בבית הזה עם גרם מדרגות מעץ לא בטיחותי הייתה מחשבה להחליף אותו אבל תקציבית הוא נשאר ושודרג, הוספתי לטות עץ בשלושה גדלים והפכתי אתו לאומנותי וממש אלמנט כוח בחלל, גופי תאורה עם הדלקות לנוחות.

ערך וקיימות: לבקשת הלקוח השארת האדריכלות המקורית משנות ה- 70, בריקים אדומים וקורות בטון חשופות עם מטבח מדרגות וחלונות מעץ. שדרוג מטבח וגרם מדרגות.

כבר בשלב התוכניות זוג+3 ראה את ההמחשות ותוכנית הריהוט ולפי זה שכר את הבית לטווח ארוך.

צילמה סיון מויאל

דילוג לתוכן