עיצוב חדר לחייל- צו 8 למעצבות

צו 8 למעצבות הוא “מיקאובר” לחדרי חיילם שנפצעו בקרב וזקוקים לזמן החלמה ממושך בסביבה נעימה.
יוזמה שנולדה ע”י מעצבת הפנים מירי בלבול מנהלת בית הספר להום סטילינג “סקולה” שהמתחם הטחנה בתל אביב, במבצע צוק איתן ופעם נוספת במלחמת חרבות ברזל.

מירי פתחה במתחם הטחנה “חנות עיצוב” אליה זרמו חפצים רבים כמו: שטיחים, תמונות, מראות, מנורות, מצעים ועוד מספקים רבים בארץ היא אף גייסה “לבסיס” שלה מעצבות ומהר היו 300 מעצבות ל- 100 חדרים, חולקנו לקבוצות לפי אזור מגורים אני וחברתי לילך וטופז מעצבת נוספת ממודיעין היינו לצוות בפרויקט.

כל אחת מאיתנו מעצבת עובדת עם צוות ספקים וכל מי שפנינו אליו התגייס לתרום ולעזור בכיף גדול ומכל הלב
החייל שקיבלנו
עומרי בן 32 נשוי כחצי שנה . יליד העוטף מקיבוץ סופה איש קבע , אשר בשבת השחורה של ה- 7/10 בדיוק היה בבית בפגרה שבין שני תפקידים ולמחרת הוא היה אמור להתחיל תפקיד חדש כסמג״ד בגדוד הנח״ל שבו שירת כמ״פ.
כאשר התחילו האזעקות בביתו שבצלפון ב-7:00 בבוקר ואשתו שרון התחילה לקבל הודעות דחופות בטלפון היות והיא עובדת בחברת החדשות, עומרי מיד יצא על דעת עצמו עם הנשק האישי שלו לשטח.
הוא הגיע לאזור שער הנגב ומיד נגלו הזוועות בעיניו,

מאותו רגע הוא החל לפעול על אוטומט והתחיל במבצע חילוץ פצועים באופן עצמאי .
בד בבד הוא נלחם במחבלים , ירה והמשיך ולחלץ פצועים בשטח תוך כדי ירי מתמיד ובלתי פוסק .
באחת הפעמים הוא חילץ את תא״ל רומן גופרמן הקצין בדרגה הגבוהה ביותר שנפצע בשבת השחורה .
הוא חילץ אותו , חזר לשטח להילחם עד אשר גם הוא חטף כדור ונפצע ברגלו ופונה
לבי״ח ברזילי באשקלון, כאשר בצורה הזויה לחלוטין שוכב לידו מחבל ובבד בבד מנסים להציל גם אותו על מנת , שיוכלו לחקור אותו אח״כ.
עומרי פונה לאחר מכן לאסף הרופא עבר ועובר עדיין סדרה של ניתוחים ברגל על מנת שהיא תחזור לתפקד, כאשר לאורך כל הזמן שרון אשתו לא זזה ממנו לרגע ולא עוזבת אותו לדקה .
עומרי נמצא עכשיו בשיקום בתל השומר , חולם לחזור בחזרה לצבא ולהמשיך את היעוד הצבאי שלו ולהקים ביחד עם שרון אשתו המדהימה משפחה .

הגענו אליהם שלושתינו בשבת בבוקר כשעומרי בא הביתה מבית החולים, לילך הביאה מאפה ושמענו את הסיפור והתרגשנו כל כך, לכן לנו כמעצבות היה ברור,
שאנחנו הולכות לעשות לעומרי ושרון חדר חם , מחבק , מנחם עם צבעים רכים , חמים ומרגיעים שייתן להם נחמה ותקווה, כאשר עומרי מגיע בסופשי״ם הביתה וכאשר הוא ישתחרר לגמרי מהשיקום בבית החולים.

הגענו “לבסיס העיצוב”, בחרנו קונספט עיצובי תוך סיעור מוחות עם מירי ולקחנו טקסטיל, אומנות, שידות צד מראה ומנורות קש קטנות, החדר גדול וגבוהה, היה צריך וילנות- גיסנו את דוד שומר שעובד איתי ועם לילך ותרם לנו וילון והגיע להרכיב, גיא מרזיאל שעובד עם שלושתנו בבמודיען תרם לנו גוף תאורה גדול מרכזי ועוד גוף צמוד תקרה בזהב.  הקבלנים מהצוות של לילך הגיעו לחבר לחשמל ולתת יד בכל מה שהיה צריך, טופז גיסה את דובאני והם נתנו במתנה ספה מתכווננת יפיפיה וענהבל יהב מבוטיק הלבשה במודיעין שמעה על הסיפור ושלחה לשרון פיג’מה יפיפיה מתנה.
היתה לנו חוויה מרגשת ומדהימה, כשהם הגיעו הביתה וראו לראושנה את החדר כל כך שמחו, הרמנו כוסית שמפניה מהאוסף של עומרי במרפסת עם נוף משגע.

הספקים שהתנדבו והתגייסו ברוחב לב להיות איתנו ולהכין ולהפתיע את עומרי ואשתו בחדר מהחלומות:

דילוג לתוכן