ליקוט במודיעין והסביבה

כחלק מתפיסת הקיימות שלי וכדרך חיים אני מלקטת צמחי בר ופטריות למאכל ומרפא, ליקוט עירוני ולתועלת, בזמני הפנוי מדריכת ליקוט, מחברת אנשים לטבע, ניתן לעקוב בקבוצת הפייסבוק ליקוט במודיעין והסביבה ללמוד ולעקוב אחרי פרסום של תאריכי סיורים וסדנאות שטח ליקוט בישול ו- ODT.
בתקופות בה היינו שבטים הליקוט / איסוף מזון הייתה פעולת הישרדות, מאז המהפכה החקלאית, האדם מצא דרכים לגדל מזון ולהפוך אותו לזמין וכיום אנחנו חיים בתקופת שפע, יש הכל בסופר ולאורך כל השנה והתרחקנו מהטבע.
השטחים הפתוחים שבהם אפשר ללקט צמחי בר למאכל ולמרפא הולכים ומצטמצמים.
 
אני מלמדת ליקוט באזור מודיעין והסביבה: בבר וביער, ליקוט עירוני, ליקוט פטריות- מדריכה מוסמכת של עמותת פטריות הבר של ישראל, צמחי מאכל, מרפא ותועלת, מסורות שימור מזון ובישול.
עבורי זו דרך חיים, חיבור לטבע, איסוף לתועלתנו מתוך כבוד לטבע והבנתו כדי שגם בשנה הבאה יהיה לנו מה ללקט, זו שליחות ללמד ולהעביר את הידע הלאה לכל מי שמעוניין מתוך אמונה שאם מישהו לומד להכיר את הסביבה שלו ומה צומח בפתח הבית ואת הערכים התזונתיים או הרפואיים של צמחים ופטריות, ככה יהיה לו על מה להגן כשידע כשהם בסכנה או עלולים להנזק כתוצאה מבניה.
 
קצת על ייחודיות האזור:
מודיעין נמצאת באמצע בין הרי יהודה לים ובין המדבר לצפון. יש לנו אקלים מעורב, הרבה משקעים, סלעי גיר ודולומיט.
השטחים הפתוחים שלנו בתצורת שטח שנקראת בתה וגריגה: הבתה מאופיינת בעשבייה נמוכה, בני שיח כמו: סירה קוצנית ושילוב עשבונים… הגריגה מאופיינת בשיחים מעל מטר, כמו: לוטם, קידה שעירה ואשחר ארץ ישראלי…
העיר מודיעין מכבים רעות, נמצאת בטבורו של “המסדרון האקולוגי” הארצי של המדינה ויש חיות רבות שעוברות ומתגוררות באזור שלנו. האזור מלא עושר מגוון של צמחיית בר. בחלק מהמסדרון נמצא את יער בן שמן, שהוא אמנם יער שתול, אבל מהווה כיום נכס אקולוגי שצמוד לעיר. באזור יש גם את יער מודיעין, יער איילון/קנדה. בסביבת מודיעין יש גם שטחי חקלאות שדות, מטעים וכרמים.
בתוך העיר יש שטחי טבע רבים כלואים כמו גבעת התיתורה, והעיר שופעת פארקים ועמקים ירוקים וגם גינון מגוון.
הליקוט בעיר הוא נקודת חיבור מעניינת בין הבר למגונן הכולל את הגינון הציבורי, גינון בשולי שטחי בניינים או גדרות של חצרות פרטיות ויש מגוון רב של צמחים ופטריות ללקט כל השנה, בתוך העיר וגם מחוצה לה.

 
סיורים: הסיורים למבוגרים מגיל 18 ומעלה, נועדו לעורר חיבור לטבע וללמד את מלאכת הליקוט שהיא תהליך למידה ארוך, הכולל את כל סוגי הליקוט באזור המרכז: בבר וביער, ליקוט עירוני, ליקוט פטריות, צמחי מאכל, צמחי תועלת, ריפוי ומלאכות עתיקות ומסורתיות וחיבור לטעמים גם דרך לבישול, שימור.

ניתן לעקוב בקבוצת הפיסבוק  ליקוט במודיעין והסביבה או באתר גוגל לגבי תאריכי סיורים וסדנאות:

  • ניתן לתאם סיורי ליקוט לקבוצות מעל 10 אנשים.
  • יש קורסים שנתיים מפגשים פעם בחודש ליקוט פטריות וצמחים.
     

נתראה ביער מירב

דילוג לתוכן