בעלי מקצוע לשיפוץ-מעצבת פנים

הרבה פעמים נכנסת שיחת טלפון למשרד שלי “קפסולה עיצוב פנים וקימות” ועל הקו לקוח/ה: “את עושה פגישת היכרות איפה למדת? את שוברת קירות? את מעצבת או אדריכלית פנים”? רגע! את עושה הום-סטיילינג? ארגון מעצבות הפנים בישראל שינה השנה את שם המקצוע כחלק מהסדרת המקצוע ל-“מתכנני ומעצבי פנים” כיוון יש בלבול אדיר בשוק, כשלקוחות שואלים אותי את שוברת קירות? את אדריכלית פנים? תכלס אין כזה מקצוע, יש אדריכל ויש מעצב פנים, אז החלטתי לעשות לכם סדר אחת ולתמיד.

אדריכל/ית- אחראי/ת לרווחת האדם מחוץ למבנה ולמבנה עצמו למערכות, לתשתיות ואישורי בניה מול הרשויות.

מעצב/ת פנים- אחראי/ת לרווחתו של האדם בתוך המבנה, לתכנון להנדסת אנוש, למערכות פנימיות, ריהוט, לנראות החלל לצבעים תאורה ועוד.

מעצבת פנים לומדת לימודי מקצוע /הנדסאי/תואר- לומדת לקרוא תכניות אדריכליות, לשרטט שרטוט טכני ושרטוט אדריכלי כדי לדעת איפה יש עמוד או קורה, מה ניתן לשבור ואיך ניתן לתכנן מחדש את החלל בצורה אפקטיבית יותר שתתאים לשוהה בו, איך להפיק תכניות לביצוע עבור בעלי מקצוע בענף הבניה.

בנוסף ידע כללי בהנדסת אנוש: כמה צריך להשאיר עבור כיסא? מה הרווח בין האי לארון, איך האדם מתפקד בחלל, תורת החומרים, הצבעים, תאורה, תולדות האומנות.

אבל מעצבת/ב או אדריכל/ית צריך אישור של מהנדס קונסטרוקטור (וגם פה יש בילבול עקבו אחרי אסביר גם את זה )כדי לשבור קיר או לשנות משהו במבנה.

מעצב/ת יכול/ה לתכנן חדר או להוסיף קומה אבל צריכ/ה לעבוד עם אדריכל או הנדסאי/מהנדס בנין כדי להגיש אישורי בניה עבור הרשויות המקומיות.

כחלק מעבודת העיצוב יש לי שיתופי פעולה עם מהנדס קונסטרוקטור שמאשר את שבירת הקירות וקבלן שבונה את השיפוץ אדריכל/ית, שמאשר/ת ומתכנן/ת תוספות בניה, סגירת מרפסות ודיווחי פרגולות.

מעצבת פנים מתכננת את פנים הבית:

🏡פגישת יעוץ לבניית תקציב ואפיון הפרויקט.
🏡פרוגרמה- ברור צרכים.
🏡קונספט/לוח השראה.
🏡תכניות עבודה לביצוע לבעלי מקצוע מענף הבניה.
🏡תיווך לספקי רכש יועצים ובעלי מקצוע.
🏡פיקוח על ביצוע נכון של התוכניות בשטח(חשוב! חשוב!)
🏡הלבשת הבית- וילונות, אומנות אבזור סופי- בקיצור איפה קונים בלי להסתובב שבוע?
ברור נכון 🙃❤️ ?

יופי אז עכשיו בואו נתבלבל יותר😉 בשנים האחרונות נולד מקצוע חדש שנקרא “הום סטילינג” או הלבשת בית. אז לקוח שואל את “עושה” “הום סטייל”? אני צריך להחליף ולתכנן מטבח ולשפץ אמבטיה -הוא למעשה מחפש מעצבת ומתכננת פנים.

“הום סטילינג”-הלבשת הבית: ה-שלב האחרון של עיצוב פנים והכיפי (כי מי לא אוהב קניות😂 ) הופרד גם למקצוע נפרד ויש לכך כמה גורמים: יוקר הדיור, יותר אנשים בוחרים לשפץ מלעבור דירות ולפעמים רק רוצים לרענן את הבית במיוחד עכשיו בתקופת הקורונה, או שוכרים דירה ופחות מתאים לתכנן שם מטבח או לשבור קיר, היצע אדיר של פריטי פנים כמו: טפטים, צבע, טקסטיל, ריהוט, חפצי נוי שונים וטכנולוגיות חדישות המאפשרות לאנשים לרענן את הבית בלי לשבור קרן השתלמות, בקלות בלי אבק ובלגן ובהחלט ניתן רק ע”י הלבשה בלבד לחולל פלאים בחלל.

“הום סטייל” הוא לא “תכנון עיצוב פנים” ועיצוב פנים הוא לא “אדריכלות”, אלו שלושה מקצועות נהדרים אבל נפרדים.

מתכננת ומעצבת פנים היא חלק מענף הבניה, מעצבת פנים מחוללת שיפוץ וכשאתם חושבים לשפץ או לתכנן מחדש את פנים הבית שלכם, קודם כל מתכננת ומעצבת פנים, אחר כך אדריכל ובסוף סטיילינג.

לשאלות, בירורים והבנה לעומק של בעלי התפקידים בענף הבניה, מוזמנים לכתוב לי למטה ומבטיחה לענות בהקדם.

“בתמונה תכנון ועיצוב פנים, הלבשה/ הום סטייל ל-“סטודיו לאיפור כלות” חדר בבית שבתקציב נמוך הפך לסטודיו משגע.

 
 
דילוג לתוכן