עיצוב פנים לדירה בדיור מוגן במודיעין

עוברים דירה לדיור מוגן

המשפחה: זוג מעל גיל 80 שקיפל חיים שלמים, ועבר מבית גדול לבית קטן הוא אנגלי היא בת קיבוץ.
שטח הדירה:
כ-70  מ”ר

מבקשים לעצב:  זהו בית האחרון ובמעבר לדיור המוגן הם רוצים דירה נוחה, בלי פוזה, שהכל יהיה נגיש. ביקשו לשלב את הריהוט הקיים שאספו שנים ושיהיה חם ונעים. חשוב להם לארח אבל המקום קטן אז שיהיה מקום כל פעם לפחות לחצי משפחה לכעשרה אנשים. מדובר בעיצוב ותכנון לפי צורך של דירת קבלן שנרכשה על הנייר.

תכנון ועיצוב: האתגר המרכזי היה מיון החפצים אותם ייקחו מהבית הגדול ממנו עברו. ביקשתי שיכינו רשימה של כל מה שהם רוצים ורשימת מידות מדויקות. בדקתי את ההתאמה של כל החפצים והרהיטים והבנו שהם צריכים לוותר על חלק מהדברים ונערך מיון. 

יצרתי שפה אחידה בתכנון שאספה את כל החפצים אותם החליטו לקחת, יחד על רקע של בית שהכיל ויזואלית הכל, נדרש תכנון מיוחד לדירה קטנה והרבה סיורים לחיפוש אחר פינת אוכל מתאימה ותאורה שתיתן לי כמה תרחישי מאור מבלי להוסיף נקודות חשמל.

המטבח : מאחר ומדובר במטבח קבלן,  הוספתי חיפוי זכוכית לבן, כדי שיעזור למטבח “להיעלם” ולייצר תחושת מרחב. מצאתי שולחן שבשגרה מתאים לשני אנשים ונפתח ל- 10 בקלות. הוספתי אי פצפון, שמשמש כעוגן לשולחן הנפתח, ובו מקום לתרופות, כלי פלסטיק וששת ואפשר גם להניח עליו דברים לארוחה.

תאורה: גוף תאורה שנותן מספר תרחישי מאור ע”י פתיחה וסגירה של המתג וכך לא היה צורך להוסיף נקודות מול הקבלן..

הלבשה: וילונות נעימים עם הרבה בד נופל גורמים לתחושת חום, וטקסטיל למיטות -הבית לבוש.

ערך וקיימות–  שולב ריהוט עתיק וחפצי וינטג’  שעוברים בירושה במשפחה וכאלו שצברו יחד, יצירת שילוב של הכל יחד.

צילמה- סיוון מויאל

דילוג לתוכן