עיצוב מרפסת- תכנון גינה על מרפסת במגדל

חצי שמש חצי צל- גינה פורחת ומטהרת אוויר בקומה 14
במרפסת המיוחדת הזאת, שילבנו את החלומות של המשפחה לגינה שמחה וטרופית, עם חשיבת תכנונית על מיחזור מותאמת אישית למשפחה.
תכנון גינה על מרפסת- המרפסת מאתגרת מבחינת כיווני האויר מאחר וחלקה מואר בשמש הדרומית וחלקה עם צל מוחלט (בגלל הבנין השכן) רוב שעות היום לכן יצרתי תכנון של 2 מערכות השקייה נפרדות מחוברות לראש השקיה אחד.
הצד המוצל הפך לג’ונגל טרופי, עם צמחי פוקוס מתפסים ולבבות אנטוריום בכמה צבעים, קרוטוני פטרה צבעוניים וספטיפיליום. הצמחים האלה לא רק יפים: הם מטהרי אוויר אלו שיודעים לפרק פורמלדהיד, בנזן ואתילן תלת-כלורי וגם נלחמים בטולואן וקסילן שנמצאים באדים ובערפיח העירוני.
תכננתי עמדת מחזור ענקית שהיא גם ספסל למתבגרי הבית, ונתלה ערסל לנכדים. הצעתי לשלב תבלינים וצמחיה מושכת פרפרים וכולם התלהבו אבל תהו האם יגיעו פרפרים לקומה כל כך גבוהה? התשובה היא כן, אם יש להם “מדרגות”- בשמוי מרפסות וגינות של שכנים בקומות נמוכות יותר אז הם יגיעו לקומות עליונות של מרפסות על מגדל.
מרפסת כזו בעיר היא נכס אקולוגי לאזור, מהסלון רואים צמחיה צבעוניות שמשתלבת עם העיצוב הצבעוני כתום ובורדו ומעלה את תדר האנרגיה בבית, כל מי שיושב בסלון רואה טבע משגש.
תכננתי את הריהוט והאדניות מעץ אורן רף/ “גס” צבוע לבן מיושן הנותן מראה של גינה כפרית, תוכנן ארון /מחסן גינה פינתי קטום וללא תחתית גם מסתיר את נקודת הניקוז ומאפשר ניקוז מים וג ניתן לאחסן בקלות ערמת כיסאות, מטאטא חוץ ,דשן ,מוסתר בו ראש ההשקיה וצינור המים. הספספל עם כריות צבעוניות עיצובי ומאפשר מסיבות לתוך הלילה ומתחת מחולק ל-3 תאים ההם ניתן למחזר- פלסטיק, זכוכית, ונייר, יש בכל תא שק פנימי וכשהם מתמלאים פשוט שולפים את השק לעמדת המחזור הקרובה לבנין.

דילוג לתוכן