עיצוב ותכנון דירה- עיצוב פנים במודיעין

שיפוץ דירה במגדל

המשפחה: זוג שמטפל בנכדים ומארח משפחה ענפה.

שטח הדירה: דירה שלמה של כ-120 מ”ר ומרפסת גדולה, מגדל שעבר הוספת מרפסות.

הם מבקשים: לדעת אם כדאי להם לעבור דירה, לא מצליחים לראות איך יראה החלל, הזוג שמטפל בנכדים באופן קבוע, צריך מרחב מתאים בבית, אחרי שכל הילדים עזבו. הם רוצים להגדיל את החלל המרכזי, בדגש על  אירוח של משפחה גדולה (מעל 20 איש)  לשפץ או לעבור דירה.

תכנון ועיצוב: קודם כל בניתי קונספט ראשוני ולפי זה עשיתי תכנון והמחשה וזאת כדי להבין האם הם נשארים בדירה ומשפצים או עוברים דירה והאם התקציב שלרשותם יספיק. בפגישת קונספט וסיור בבית ראיתי ששתי המקלחות והמטבח במצב מצוין והמלצתי רק על הלבשת החללים האלה, וריכוז העבודה בשאר חלל הבית. הפרקט בחדרים היה חדש ויפה ולכן התאמתי בול אותו פרקט לשאר הבית וזה יוצר תחושת מרחב והמשכיות וחסך תקציב של 3 חדרים שהיו עם פרקט. בסלון תכננתי ארון אחסון עם ספריה ומקום לטלוויזיה ורסיבר שמוסתר עם אוורור בצורת משרביות להשלמת אחסון שהיה חסר ולהשלמת המראה משרביה, מחיצה מאווררת ויפה.חדר שינה תוכנן כמו מלון בוטיק בהתאמה אישית. עם חדר ארונות סגור ומראות מיצירות אשליה שהחלל גדול הרבה יותר.
חדר עבודה עוצב ותוכנן לאחסון למשחקי הנכדים ומזרונים.

תאורה: תכנון מוקפד של כמה תרחישי מאור, כלומר: אופציות שונות לתאורה של אותו חלל בדרכים שונות. זה מאפשר לנצל טוב יותר את אותו החלל, מכיוון שהחלל  גבוה התאורה תוכננה כהנמכת תקרה ובכך נוספו עוד תרחישי תאורה לאווירה.

ערך וקיימות: המטבח מצוין נשאר ורק עבר “מתיחת פנים” 2 חדרי אמבטיה רק עברו “הלבשה” כולל מתקני חימום מגבות והתאמה לגיל 3.  המזגן נשאר ורק עבר ניקוי והחלפת גריל “סלוט”מודרניים. תכנון מערכת “חשמל כחם” לכל הבית, נפל תקציבית השארנו את הדוד ותריס “כחמים” אבל כל המפסקים והשקעים נשארו טאצ”

צילום –סיון מויאל

דילוג לתוכן